حراجی های معروف به ۵۰۰۰ تومانی
کار چنین حراجی هایی در دهه ۹۰ استارت خورد. این مغازه ها از تنوع بالایی باید برخوردار باشند که همین تنوع محصول سبب گسیل شدن مشتریان به سمت این حراجی ها می شود.
اجناس موجود در این مغازه ها معمولا شامل انواع پلاستیک و ظروف پلاستیکی، بلوریجات، انواع لوازم خرازی و همچنین انواع لوازم التحریر می شود و اصل بر ارزان فروشی است.
در واقع اساس کار این سیستم، فروش اجناس با قیمت ارزان است تا مشتریان با خرید زیاد سبب سود فراوان شوند؛ از این رو باید دقت کرد تا اجناس بالاتر از اجناس حراجی وارد این سیستم فروش نشود.
اجناس موجود در حراجی های ۵۰۰۰ تومانی چیست؟
اجناس فروشی در این شغل معمولا از اجناس پرمصرف خانه های می باشد. یا بهتر است بگوییم در این حراجی ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می شود.
معمولا این حراجی ها شامل اجناس ریز و درشت پلاستیکی، از وسایل پر مصرف آشپزخانه مانند آبکش، سبد سبزی، سطل کاغذ، قالب ژله، جارو نپتون، چاه بست و… گرفته تا وسایل مورد نیاز در سرویس های بهداشتی، مثل جاروی دستشویی، سطل آشغال، بوگیر،چهارپایه حمام، فرچه و… می باشند. جالب است بدانید در این حراجی ها همچنین وسایلی همچون پشت خارون نیز فروخته می شود. یکی دیگر از اجناس پر فروش این حراجی ها، انواع و اقسام گلدان ها در سایز های مختلف است.
همچنین می توانید وسایل ریز تزئینی . دکوریجات خود را از این حراجی ها تهیه کنید.
مزیت های این شغل
سود دهی بالا از جمله مزیت های این نوع از مشاغل است؛ چراکه قیمت پایین اجناس سبب هجوم مشتریان به این نوع از مغازه ها می شود که افزایش فروش را به همراه دارد و منجر به سود بیشتر می شود، اما نکته قابل توجه در این سیستم حفظ قیمت هاست.
کم حجم بودن این اجناس از ویژگی های جاذب این شغل برای افراد است که به راحتی می توانند برای خود کاری را دست و پا کنند.
این کار با توجه به اینکه با داشتن یک مغازه کوچک و یا حتی نداشتن مغازه قابل اجراست، برای افرادی که به دنبال سودآوری با سرمایه اندک هستند بسیار مناسب است.
حداقل سرمایه مورد نیاز
حداقل سرمایه برای راه اندازی این کار ۵ میلیون تومان است؛ چراکه با کمتر از این مقدار پاسخگویی به مشتریان امکان پذیر نخواهد بود.
اما به سرعت این سرمایه قابل بازگشت خواهد بود، زیرا با هجوم شدید مشتریان به سمت حراجی های چنین اجناسی، فروش بسیار بالا بوده و پویایی کار هم بالاست.
البته این میزان سرمایه برای افرادی است که قصد راه اندازی مرکز پخش دارند بوده و برای فروش های خانگی با کمتر از این مبلغ هم می توان استارت زد.
روش کار
این کار را با دست فروشی در مسیر های پر تردد هم می توان شروع کرد و حتما نیاز به مغازه نیست و چنانچه قصد فروش در خانه را دارید می توانید با تبلیغات گسترده سبب جذب مشتریان شوید.
حتی در فضای مجازی هم می توانید برای محصولات خود مشتری جمع آوری کنید و به راحتی اجناس خود را به فروش برسانید.
با توجه به قیمت پایین اجناس مطمئن باشید که با جذب مشتری بالایی رو به رو خواهید بود و جای نگرانی برای به فروش نرسیدن اجناس نیست.
در مجموع حراجی های اجناس ۵ هزار تومانی کاری بسیار پر سود با تنوع بالا برای مغازه داران و کسانی است که تمایل دارند با سرمایه ای اندک و امکانات محدود، شغلی مناسب با در آمد بسیار عالی داشته باشند .
ویژگی اجناس ۵۰۰۰ تومانی
اجناسی که در این سیستم فروش موجودند دارای ویژگی هایی هستند که از جمله آن ها می توان به عدم ریسک پذیری، تنوع بالا و قیمت بسیار پایین آنها اشاره کرد. این اجناس دچار افت قیمت و یا فساد و خرابی نمی شوند، از سویی سود ناشی از فروش آن ها هم بسیار عالی بوده و اغلب اجناس مورد نیاز تمام خانوار ها با هر سطحی از درآمد هستند.
مراکز پخش و فروش این اجناس حراجی با فروش اجناس با کیفیت، پر فروش و ارزان همواره در جذب مشتری و رضایت مندی مشتریان موفق هستند.
در واقع این حراجی ها ویژه فروش گلچینی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات هستند که با قیمت فوق العاده پایین به فروش می رسند.
نکات حائز اهمیت
مراکز فروش این اجناس باید چندین نکته را مورد توجه قرار دهند. آن هم ثابت نگه داشتن قیمت ها متناسب با شهرتی که به واسطه آن قیمت یافته اند و با نام همان قیمت شناخته می شوند و اینکه مراجعه کنندگان در زمان مراجعه با قیمتی فراتر مواجه شوند، اعتماد خود را نسبت به این مرکز فروش از دست می دهند.
تنوع گسترده هم از جمله مواردی است که باید نسبت به آن اهتمام ورزید؛ چراکه مشتریان در هنگام مراجعه با دیدن اجناس جدیدی که شاید تا قبل از ورود به این مرکز فروش قصد خرید آن را نداشته اند نسبت به خرید، آن هم با قیمت مناسب ترغیب می شوند و همین گستردگی اجناس یکی از رموز افزایش فروش و سود آوری است.
جذب اعتماد مشتری
کیفیت اجناس باید متناسب با قیمت آن ها در حد مطلوبی از نگاه مشتری باشد؛ زیرا چنانچه کیفیت مطلوب نباشد، مشتریان خرید اجناس حتی به قیمت پایین را هم انتخاب نمی کنند و این سبب دفع مشتریان می شود.
بنابراین صرف داشتن شعار جاذب، نمی توان اعتماد مشتریان را جذب کرد، بلکه با توجه به ماهیت این سیستم فروش که اصل آن بر ارزان فروشی است باید کیفیت مطلوب کالا و همچنین رضایت مشتری را هم در اولویت قرار داد، به گونه ای که همان ذهنیتی را که مشتری با توجه به قیمت ۵ هزار تومان برای خود متصور شده است را تامین کنید.
این نوع از مشاغل بسیار رواج یافته اند و با توجه به شرایط فعلی کشور می توانند سودآوری بالایی را برای افراد ایجاد کنند. در خیلی از موارد دیده می شود که مراکز بزرگی از این نوع اجناس در پایتخت یا استان های دیگر تشکیل شده که به صورت عمده با مراکز فروشی در اقصی نقاط کشور ارتباط دارند و کالا های مورد نیاز آن مراکز در نقاط مختلف را تامین می کنند.
هدف از ایجاد این سیستم ها که اغلب با نام پلاسکو شناخته می شوند، کسب درآمد و سود آوری در زمینه لوازم آشپزخانه و اسباب بازی و اجناس تولیدی از مواد پلاستیک و سایر کالاهای وابسته است. بنابراین تلاش چنین مراکز در جمع آوری اجناس پر فروش و مصرفی با سودآوری بالا است.
اجناسی که اغلب مورد استفاده در هر منزلی هستند و با وجود ابعاد ریز، اما پرکاربرد هستند و با توجه به همین ویژگی، فروش آن ها با داشتن محدود امکاناتی میسر بوده و نیاز به تشکیلات آنچنانی نداشته و به سرعت هم بازار فروش داغی را رقم می زنند که شاید برای شروع کنندگان این کار در مرحله نخست تعجب برانگیز باشد که با این حجم از مشتری رو به رو شوند.
جمع بندی
این سیستم با توجه به ماهیتی که دارد هم به شکل حضوری و هم به شکل مجازی امکان سفارش و خرید را برای مشتریان فراهم کرده است و بهترین و مطلوب ترین فرصت شغلی ممکن با حاشیه سود عالی برای افرادی است که قصد کاسبی با سرمایه اندک را دارند.
[…] شما هم نام فروشگاه های دو هزار تومانی، پنج هزار تومانی، ده هزار تومانی و … را شنیده باشید ، اما کمتر کسانی […]