جمهوری چک به دلیل تولید کریستال های زیبا مشهور است. کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید، آن وقت متوجه خواهید شد که تقریباً هر فروشگاه گردشگری شیشه و کریستال چک را در سبک های مختلف از گردنبندهای مهره ای شیشه ای زیبا گرفته تا گلدان های کریستال چک ، لیوان های شراب ، لیوان های شامپاین و موارد دیگر به فروش می رساند. شرکتهای معروفی مانند موسر که در جهان مشهور هستند و توسط لودویگ موزر در سال ۱۸۵۷ تاسیس شده و هنوز هم یکی از بهترین تولید کنندگان شیشه چک و سواروسکی پر زرق و برق است.

بهترین مارک کریستال چک کدام است؟

Crystalite Bohemia Glassworks که در سال ۱۹۶۷ به عنوان کنسرسیومی از شرکت های تولید کریستال بوهمیا در منطقه Českomoravská Vysočina تاسیس شد ، به دلیل کیفیت بالای محصولات کریستالی که در کارخانه طراحی و تولید می شود ، در سراسر جهان به فروش می رسد و از موفقیت تجاری شایسته ای برخوردار است. تولید کریستال در این منطقه به اوایل قرن شانزدهم و هفدهم میلادی برمی گردد و از کیفیت و کمیت ظروف شیشه ای یا همان کریستالی ساخته شده در این منطقه مشخص است که فرمول های آزمایش شده و ساخت خوب این محصولات بوهمیایی در سراسر جهان مشهور و محبوب است. در سال ۲۰۰۹ مالک فعلی کریستال بوهمیا را تصاحب کرد و کارخانه شیشه سازی تولید ۲۴٪ کریستال سرب را متوقف کرد و جایگزین آن با فرمول شیشه مذاب جدید ، با محیط زیست تمیز ، مارک Crystalite شد که در اصل توسط ماشین ساخته می شود. Crystalite Bohemia Glassworks بسیاری از طراحی های منحصر به فرد و مدرن را ایجاد می کند ، از جمله قطعات طراحی مدرن توسط Martin Fait با همکاری Olgoj Chorchoj در کنار قطعات کلاسیک ، اطمینان حاصل می کند که چیزی برای هر نوع سلیقه وجود دارد. کریستالیت در سراسر جمهوری چک در بوتیک های شیشه ای خوب فروخته می شود. اگر علاقه مند به تولید کریستال هستید برای درک بهتر مهارت و هنر عالی تولید شیشه ، به نفع شماست که از کارخانه کریستال بوهمیا بازدید کنید.

تاریخچه:

تاریخچه کریستال چک

تاریخچه کریستال چک

شرکت سهامی کریستال بوهمیا به منظور حفظ و توسعه بیشتر سنت تولید کریستال سرب در Poděbrady در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ تأسیس شد. کریستال بوهمیا در ۲۹ آوریل ۲۰۰۹ صاحب کارخانه شیشه سازی شد و در ۲۱ اکتبر همان سال ، کارخانه را پس از بیش از ۱۲ ماه تعطیلی مجدداً به بهره برداری رساند. اخیراً حدود ۳۳۰ کارمند نگهداری می شود.

کریستال سازی بوهمیا واقع در Pod Pbrady میراث شیشه های کریستال برش بوهمین را ادامه می دهد. این سنت به اوایل قرن ۱۸ برمی گردد و در طول زمان بر کل صنعت کریستال جهان تأثیر گذاشته است. ما می توانیم با افتخار اظهار کنیم که شیشه کریستال بوهمی متعلق به بهترین مواردی است که در بخش مربوطه بوجود آمده است.

کارخانه شیشه سازی در Poděbrady بزرگترین تولید کننده بلور سرب در جمهوری چک است. همچنین در بین بهترین تأمین کنندگان کریستال سرب در جهان رتبه بندی می شود. ۹۰٪ از تولیدات کارخانه به بازارهای خارجی هدایت می شود.

مارک تجاری بیضی شکل آبی و طلایی BOHEMIA CZECH REPUBLIC – CRYSTAL LEAD بیش از ۲۴٪ PbO مترادف با کریستال سرب بوهمی است. همچنین تضمین کیفیت و ترکیبی از ارزشها را با استفاده از کالاهایی که شرکت با آنها ارتباط برقرار می کند ، تضمین می کند: سودمندی ، زیبایی و سبک.

کریستال بوهمیایی در چک:

کریستال بوهمیایی در چک

کریستال بوهمیایی در چک

کریستال بوهمیایی که عمدتا به آن کریستال بوهمیا گفته می شود ، شیشه ای است که در مناطق بوهمیا و سیلسیا تولید می شود و اکنون بخشی از جمهوری چک است. یک قرن طولانی است که به دلیل کیفیت بالا ، صنعتگری ، زیبایی و اغلب طراحی های نوآورانه ، در سطح بین المللی شناخته شده است. ظروف تزئینی برش خورده ، حکاکی و نقاشی شده از لیوان های شامپاین گرفته تا لوسترهای عظیم ، زیور آلات ، مجسمه ها و سایر ظروف و تزئینات شیشه ای از جمله شناخته شده ترین صادرات جمهوری چک است و به عنوان سوغات توریستی این کشور بسیار محبوب است. جمهوری چک محل زندگی استودیوها و مدارس کریستال و شیشه گری متعددی است که دانشجویان محلی و خارجی در آن حضور دارند.

قدیمی ترین کاوش های باستان شناسی سایت های شیشه سازی در این منطقه مربوط به حدود سال ۱۲۵۰ است و در کوههای Lusatian در بوهمیای شمالی واقع شده است.

بوهمیا که در حال حاضر بخشی از جمهوری چک است ، به دلیل شیشه های زیبا و رنگارنگ خود در زمان رنسانس مشهور شد. تاریخچه شیشه بوهمیان از منابع طبیعی فراوانی که در حومه شهر یافت می شود ، آغاز شد.

کارگران شیشه بوهمی کشف کردند که پتاس همراه با گچ شیشه ای بی رنگ و شفاف ایجاد می کند که از شیشه ایتالیا پایدارتر است. در قرن شانزدهم اصطلاح بلور بوهمین برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت تا کیفیت آن را از شیشه ساخته شده در جای دیگر تشخیص دهد. این لیوان فاقد سرب بود. این شیشه چک را می توان با چرخ برش داد. علاوه بر این ، منابعی مانند چوب برای آتش زدن کوره ها و سوختن خاکستر برای ایجاد پتاس استفاده شد. همچنین مقدار زیادی سنگ آهک و سیلیس وجود داشت. در قرن هفدهم ، کاسپار لمان ، تراش دهنده گوهر امپراتور رودولف دوم در پراگ ، روش حکاکی گوهر با چرخ های مسی و برنز را به شیشه اقتباس کرد. در طول دوره ، سرزمین های چک به تولید کننده غالب ظروف شیشه ای تزئینی تبدیل شدند و تولید محلی شیشه از سال ۱۶۸۵ تا ۱۷۵۰ به سبک باروک، شهرت جهانی یافت.

ظروف شیشه ای چک به اندازه جواهرات معتبر و دارای ارزش شد و ثروتمندان و اشراف وقت آن را خریداری کردند. لوسترهای کریستال چک را می توان در کاخ های پادشاه فرانسه لوئی پانزدهم ، ماریا ترزا ، امپراطور اتریش و الیزابت روسیه یافت.

بوهمیا صنعتگران خبره ای را پیدا کرد که هنرمندانه با بلور کار می کردند. کریستال بوهمی به دلیل تراش و حکاکی عالی اش مشهور شد. آنها به معلمین ماهر شیشه سازی در کشورهای همسایه و دوردست تبدیل شدند. در اواسط قرن نوزدهم ، یک سیستم مدرسه شیشه سازی فنی ایجاد شد که تکنیک های سنتی و ابتکاری و همچنین آمادگی کامل فنی را تدریس می کند.

تاریخچه کریستال بوهیمیا در چک:

در نیمه دوم قرن نوزدهم ، بوهمیا به دنبال تجارت صادراتی و تولید شیشه های رنگی انبوه بود که به سراسر جهان صادر می شد. جفت گلدان ها یا در یک رنگ شیشه مات یا در شیشه های دو رنگ محفظه تولید می شوند. ظروف تزئینی با موضوعات گل با لعاب ضخیم تزئین شده اند که با سرعت زیادی رنگ آمیزی می شدند. برخی دیگر نیز با چاپ سنگی رنگی که از نقاشی های معروف کپی می کردند ، تزئین شده بودند. این اشیا شیشه ای به مقدار زیاد در کارخانه های بزرگ ساخته می شدند و با سفارش پستی در سراسر اروپا و آمریکا در دسترس بودند. بسیاری از آنها اشیا هنری نفیس و گران نبودند اما اشیای تزئینی ارزان قیمت را برای زیبایی خانه های معمولی تهیه می کردند. نقاشی شیشه معکوس نیز از ویژگی های کریستال چک بوده و هست. تصویر با استفاده از انواع تکنیک ها و مواد ، با دقت در پشت صفحه شیشه با دست نقاشی می شود و پس از آن نقاشی در یک قاب چوبی مورب نصب می شود.

کلام پایانی

طراحان مشهور و معروف شیشه چک از جمله رونی پلسل ، جیرجی پلکل و اولگوج چورچوج به دنبال تولید محصولات اصل و زیبا و کریستال های چک با کیفیت بالا ؛ طراحی های کلاسیک و مدرن زیادی انجام داده اند. کارخانه شیشه Května  نیز یکی دیگر از برندهای معروفی است، که اگر به دنبال کریستالی با کیفیت بالا و طراحی منحصر به فرد هستید، می توانید آن را دنبال کنید. همچنین اگر به دنبال خرید عمده پلاستیک هستید با ما تماس بگیرید.