پیش دستی یا بشقاب های کوچک نوعی از بشقاب های ناهار خوری یا میوه خوری است که پس از دهه ۲۰ میلادی در سرویسهای غذایی آمریکا محبوب شد. پیش دستی های کوچک برای سرو پیش غذا و غذاهایی با حجم کم استفاده می شود یا خوراکیهای کوچک و میان وعده که به عنوان بخشی از یک وعده غذایی رسمی تر سرو می شوند.

کارایی پیش دستی در آداب غذاخوری

انواع پیش دستی ها مفهوم مدرن وسایل غذاخوری و آداب غذاخوری در جهان را تحت تأثیر قرار داده اند. پیش دستی یا بشقاب های کوچک در فرهنگ غذاخوری در سراسر جهان دارای جایگاه ویژه ای هستند. احتمالاً مشهورترین خوراکهایی که در پیش دستی سرو می شوند؛ تاپاس اسپانیایی ، آنتی پاستوی ایتالیایی ، مبهم چینی و Mezze از خاورمیانه هستند. با این حال ، تغییر عادت های غذایی در ایالات متحده اکنون پیش دستی را به جریان اصلی آورده است و رستوران ها اکنون به طور فزاینده ای شروع به معرفی غذاهایی که در این نوع ظرف سرو می شود در منو غذایی معمول خود هستند.

مورد مصرف پیش دستی

  1. سرو پنیر و کره و تخم مرغ نیمرو در وعده صبحانه ۲. هنگام جایگزینی اسنک به جای غذا
  2. در چیدمان ست سرویس میز غذاخوری
  3. هنگام چیدن بوفه سوشی
  4. برای سرو انواع فینگر فود
  5. هنگام ارائه پیش غذا
  6. برای سرو انواع پیراشکی و اشترودل
  7. برای سرو نان سیر دار و دلمه و انواع کوکو
  8. پیش دستی هنگام خوردن میوه و آجیل
  9. هنگام سرو کیک و کلوچه و مافین و هر گونه شیرینی جات هنگام چای یا قهوه خوری و غیره.

مزایای استفاده از پیش دستی

افراد در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر مراقب سلامتی خود هستند. این موضوع فرصتی بزرگ برای رستوران ها می آورد تا بتوانند غذاها را در حجم مناسب و کافی برای افراد سرو کنند. در حالی که لزوماً استفاده از غذا با حجم کم در پیش دستی، به معنای سالم بودن آن غذاها نیست ، اما سرآشپزها می توانند با استفاده از مواد مغذی و سرو آن در پیش دستی ابتکاری به خرج دهند و غذاهای با کیفیت با حجم مناسب به مشتری ارائه دهند.

یکی از دلایل محبوبیت بشقاب های کوچک این است که امکان یک تجربه ناهار خوری مشترک را فراهم می کند. در گزارش روند مصرف کننده Starters ، Small Plates & Sides و مصرف کنندگان سال ۲۰۱۹ ، ۵۵٪ از افراد مورد بررسی اذعان داشته اند که معمولاً در مهمانی غذاخوری خود پیش غذایشان را که در پیش دستی سرو شده را با دیگران تقسیم می کنند.

رستوران هایی که از پیش دستی برای سرو غذاهای خود استفاده می کنند ، ادعا کرده اند که مشتریان در مقایسه با یک غذای اصلی بزرگ که در بشقاب های بزرگ سرو می شود، تمایل به پرداخت هزینه های بیشتری برای وعده های غذایی به سبک تاپاس دارند. یک وعده غذای کم حجم که در پیش دستی سرو شده مانند نودل با خوراک با سس های مخصوص، پتانسیل سفارش گیری بیشتری نسبت به یک بشقاب بزرگ از همان غذاها دارد که معمولاً مشتریان قادر نیستند آن را در یک وعده تمام کنند و مجبور می شوند بقیه آن را به خانه ببرند.

معرفی برخی از برندهای معروف پیش دستی

معرفی برخی از برندهای معروف پیش دستی

معرفی برخی از برندهای معروف پیش دستی

ظروف غذا افتخار میز ناهار خوری شما است. وقتی خانواده و دوستانتان را برای شام دعوت می کنید ، اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند. جذاب ترین قسمت میز ناهار خوری ، علاوه بر این نقش مهمی در تزئین میز غذاخوری دارد. ارائه غذای شما به مجموعه ظروف بستگی دارد. ظروف غذاخوری مناسب به غذای شما هم لمس سنتی و هم مدرن می بخشد.

در گذشته ، مردم از برگ برای سرو غذا استفاده می کردند ، با این حال ، در مدت اخیر مردم از مجموعه ظروف مختلفی استفاده کردند تا زیبایی میز و غذای خود را افزایش دهند. این مجموعه ظروف با مواد مختلفی مانند ملامین ، چینی استخوانی ، شیشه ، فولاد ، سرامیک و موارد دیگر را تولید می شوند. بنابراین ، انتخاب بهترین ظروف مارک دار متناسب با سبک غذاخوری شما امری ضروری است.

این مارک های برتر ظروف به دلیل دوام ، کیفیت ساخت و سبک طراحی مشهور و دارای ارزش هستند. در زیر بزرگترین نام مارک های غذاخوری در سراسر جهان ذکر شده است.

  1. IKEA

محصولات IKEA ظروف شیشه ای ساده و زیبایی هستند که دارای ست اصلی ظروف غذاخوری و انواع بشقاب و پیش دستی اند و به قیمت مناسبی در سراسر جهان به فروش می رسد. محصولات این برند محبوب و مقرون به صرفه هستند. این معروف و شناخته شده محصول کشور سوئد است.

  1. کورل

مارک کورل یا Corelle زمانی در تولید و عرضه ظروف شیشه ای از جمله انواع پیش دستی با ظاهری زیبا و منحصر به فرد محبوب بود ، اما هزینه پایین تولید باعث شد که محصولات مشابهی مانند IKEA در بازار زیاد شود و در مقایسه، محصولات کورل گران به نظر برسند. مارک کورل محصول کشور آمریکا است.

  1. لومینارک

مارکی که واقعاً در داشتن طراحی های خیره کننده و سبک بودن ظروف Corelle تأثیرگذار بوده است Luminarc است. ظروف ساخته شده در فرانسه الگوهایی مانند “Silene”  را ارائه می دهد ، یک طرح فیروزه ای ، قرمز ، زرد و سفید پر جنب و جوش که هنرهای گل دوران آرت دکو را به ذهن متبادر می کند و بسیار زیبا و ظریف است. محصولات مارک لومینارک محصول کشور فرانسه است.

  1. لیبی

مارک لیبی یا Libbey ظروف شیشه ای معتدل غیر سمی و زیبایی تولید می کند که اغلب فقط در دسته بندی شیشه های شفاف قرار می گیرد. مجموعه صفحات مربع Libbey Just Tasting Square، باز جنس سرامیک و با رنگ سفید و به شکل دایره مناسب انواع مهمانی است و ظزفی مناسب برای ارائه پیش غذاهای کوچک ، سالادها یا دسرها در وعده های غذایی کم جحم است. این ظروف قابل شستشو با ماشین ظرفشویی و ساخت چین هستند.

  1. دورالکس

امروزه ، بیش از هر زمان دیگر مارک دورالکس یا Duralex قصد دارد ظروف شیشه ای روزمره را از طریق ظروف مدرن با طراحی های هنر معاصر تجسم بخشد ، در حالی که همیشه قیمت انواع ظروف این برند مقرون به صرفه است. برندی متناسب با سن و سال خود ، که با اطمینان تمام میزهای دنیا را آراسته می کند.

برای تجسم این تعهد ، Duralex شروع به طراحی مجدد هویت و یک کمپین تجاری گسترده برای احیای مجدد توزیع انواع پیش دستی و بشقاب و ظروف شیشه ای غذاخوری کرده است. این بازسازی شامل کاتالوگ های جدید ، طراحی های جدید برای همه بسته بندی ها ، تقویت ارتباطات رسانه ای و روابط مطبوعاتی و حضور پررنگ در نمایشگاه های مختلف تجاری است. برند دورالکس محصول کشور فرانسه است.

از دیگر برندهای معروف پیش دستی و ظروف غذاخوری در سراسر جهان می توان از مارک لنوکس، نوریتاکه، کورل، پفالتزگراف، رویال دولتون، میکاسا، ودوود، ویلروی و بوخ، اونیدا، راشل ری و بردن نام برد.