همانطور که شما دوستان می دانید گلدان، وسیله ای برای نگه داشتن گیاهان محسوب می شود. گلدان ها از جنس ها و شکلهای گوناگونی ساخته می شوند. گلدان ها اغلب برای نگهداری و کاشت گیاهان و  گل های پیوندی شده استفاده می شود. همچنین از آنها می توان به عنوان وسیله ای برای قرار دادن گلهای مصنوعی زیبا نیز استفاده کرد. گلدان ها در اندازه های مختلف ارائه می شوند تا از هر گلی و با هر اندازه ای بتواند درون آن قرار گیرد و به صورتی مطمئن از گل محافظت کند. امروزه استفاده از گلدان های با نقش نگار زیبا برای باغبانی و نیز فضاسازی و زیباسازی آپارتمان ها، تراس ها و پاسیوها، امری متداول است. با استفاده از گلدان می توانید زیبایی دوچندانی از آرایش گیاهان را به اطراف خود عرضه کنید. از انواع جنس گلدان ها می توان به سرامیکی، سیمانی، چوب، پلاستیک، فایبرگلاس و غیره اشاره نمود. در این مقاله ما می خواهیم در رابطه با گلدان پلاستیکی برای شما عزیزان بیشتر صحبت کنیم.

همانگونه که از اسم این گلدان ها مشخص است، آن ها از پلاستیک ساخته شده اند. گلدان های پلاستیکی از جهت ظاهر به دو دسته جنس مرغوب و نامرغوب تقسیم بندی می شوند. جنس گلدان ها بستگی به کیفیت پلاستیک مصرفی در آن ها دارد. این بدان معنی است که چنانچه گلدان ما از پلاستیک مرغوب و درجه یک ساخته شده باشد، از جهت رنگ و شکل بسیار زیبا و ماندگار خواهد بود و در صورتیکه این گدان ها از پلاستیک های بازیافتی و درجه دو و سه ساخته شده باشد، نازیبا و بدون کیفیت و ماندگاری مطلوب خواهند بود.

جنس گلدان های پلاستیکی

جنس گلدان های پلاستیکی

جنس گلدان های پلاستیکی

گلدان های پلاستیکی با جنس بسیار خوب و از مواد و محصولات پلاستیکی درجه یک و به شکل های گوناگون از جمله اشکال مدرن و جدید مکعبی به خوبی در بازار خودنمایی می کنند. از مزایای این گلدان های پلاستیکی می توان به وزن کم و متناسب آن، زیبایی ظاهری، عمر طولانی در برابر گرما و سرما و در نهایت قیمت بسیار خوب و مقرون به صرفه آن ها اشاره نمود.

طراحان داخلی بااستفاده از شکل های جدید این گلدان های پلاستیکی در زیباسازی فضاهایی نظیر پاسیو و تراس بسیار فعالیت می نمایند. به عنوان مثال، از تعداد زیادی گلدان پلاستیکی مکعبی با رنگ های متنوع آن می توان رنگ هایی نشاط آور را به فضای سبز تراس منازل اضافه نمود. در طراحی مدرن، برخی از طراحان استفاده از تنها یک رنگ و یا حتی استفاده از نمونه های شفاف و بی رنگ گلدان را ترجیح می دهند. هر کدام از این انواع، بستگی به سلیقه مشتری و طراح دارد و البته هر کدام از این طرح ها نیز زیبایی خاص خود را دارد.

برای بسیاری از افراد علاقه مند به باغبانی و گل و گیاه، استفاده از گلدان های پلاستیکی یک انتخاب و آیتم مطلوب محسوب می شود. امروزه تولیدکنندگان گلدان های پلاستیکی سعی کرده اند تا با به کارگیری طرح های جدید و مدرن در کنار طرح های قدیمی و سنتی و نیز با تولید محصول در سایزها و رنگ های گوناگون، تمامی سلیقه ها را پوشش دهند. از گلدان های مکعبی دیواری می توان بر روی فضاهای خالی بر روی دیوارها در حیاط منازل و نیز فضای داخلی آپارتمان و تراس استفاده نمود. این گلدان های مکعبی زیبا توانسته اند بازار فروش خوبی را در این زمینه به خود اختصاص دهند.

گاهی لازم است برای قرار دادن گلدان ها از استند یا نگه دارنده ی گلدان استفاده نمایید. در اتاق پذیرایی و نشیمن و نیز فضای کاری می توان با به کارگیری همین استندها، به راحتی فضای سبز را به درون فضاها تزریق کرد. دقت کنید با ورود فضای سبز به درون اتاق، دکوراسیون داخلی شما از طراوت و شادابی دو چندانی برخوردار خواهد شد. امروزه در طراحی های مدرن فضاهای داخلی از دکوراسیون ساده در کنار گلدان ها استفاده می نمایند. جلوه ی زیبای گلدان های مکعبی شکل می تواند دیزاین داخلی اتاق شما را به راحتی متحول سازد.

طرح گلدان های پلاستیکی مکعبی شکل از دور، نمایی همانند گلدان های فایبر گلاس دارد و شاید تنها تفاوت این دو، قیمت آنها است. چنان که قبلا نیز گفتیم، قیمت گلدان های پلاستیکی بسیار ارزان تر از سایر گلدان هاست.

برای کاشت گل ها می توان از هر نوع ظرفی استفاده کرد؛ اما برخی از آنها برای اطمینان از رشد گیاه شما، مناسب تر از بقیه هستند. مهم نیست که  جنس گلدان از چه ماده ای باشد. کافی است که از مناسب بودن گلدان مورد نظر، برای کاشت  اطمینان حاصل کنید. توصیه اغلب کارشناسان گل و گیاه این است که  در ابتدا سعی کنید گل ها و گیاهان را در ظروف شیشه ای تمیز و آب قرار دهید تا ریشه بزند. چرا که شیشه ماده ای بی اثر، سخت و صاف است که هیچ واکنشی بین آب و گیاه ایجاد نمی کند. پس از اینکه گیاه ما ریشه زد به راحتی گلدان پلاستیکی مکعب خود را از خاک مناسب برای آن گیاه پرکرده و گیاه مد نظر را در آن بکارید.

نکته مهم این است که اغلب گلدان های پلاستیک مرغوب، در برابر نور و گرمای خورشید واکنش شیمیایی با گیاه درون خود نمی دهند و می توانند محیطی کاملا مناسب را برای رشد گیاه فراهم سازند. گلدان های پلاستیکی به دلیل وزن پایین خود به راحتی توسط آویزها بر روی بالکن و تراس نصب می شوند و ما به شما اطمینان می دهیم که این شکل از گلدان ها جزو بهترین محصولات برای گیاهان در بالکن و خانه شما خواهند بود.