انواع مبلمان پلاستیکی

بسیاری از قطعات مبلمان از پلاستیک های مختلف تولید می شوند، اما اغلب دشوار است که بدانید کدام نوع از پلاستیک از نظر کیفیت بهتر از انواع دیگر است و دقیقا چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. پلاستیک ها در فرم جامد خود برای ساخت سایر موارد مفید و همچنین میزهای قالبی استفاده می شوند. ترموپلاستیک ها پلاستیک های هستند که از طریق گرما قالب بندی می شوند و با گرما نرم شوند. نمونه های خوب این نوع پلاستیک؛ پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن، اکریلیک و PVC هستند.

  1. میز پلاستیکی تاشو

میز پلاستیکی تاشو

میز پلاستیکی تاشو

طراحی تاشو این میز شما راه اندازی آن را آسان می کند.

رطوبت ثابت مواد رزین بالا که قدرت و دوام را در برابر آب و هوا فراهم می کند.

ظرفیت وزن را به طور مساوی در پایه ها توزیع می کند.

  1. میز پلاستیکی پایه فلزی

میز پلاستیکی پایه فلزی

میز پلاستیکی پایه فلزی

پایه فلزی سنگین تعادل میز را افزایش می دهد و از تکان خوردن و جابجایی آن هنگام استفاده جلوگیری می کند.

  1. میز پلاستیکی جلو مبلی

میز پلاستیکی جلو مبلی

میز پلاستیکی جلو مبلی

در طرح های متنوع و کاربردی و زیبا موجود است. این نوع میز بسیار سبک و مستحکم است.

  1. میز پلاستیکی نهارخوری

میز پلاستیکی نهارخوری

میز پلاستیکی نهارخوری

دارای استحکام بالا و بسیار سبک است. این میز را می توان در داخل خانه و حتی بیرون از آن و برای تفریح و استفاده در طبیعت نیز مورد استفاده قرار داد.

  1. میز پلاستیکی طرح چوب

میز پلاستیکی طرح چوب

میز پلاستیکی طرح چوب

مزیتی که این میز از جنس پلاستیک نسبت به میزهای چوبی دارد، سبک بودن و مقرون به صرفه بودن آن است. با پرداخت هزینه پایینتری می توانید میز چوبی زیبای سبکی داشته باشید که برای هر موقعیتی قابل استفاده است.

  1. میز پلاستیکی پایه متصل و تک پایه

میز پلاستیکی پایه متصل و تک پایه

میز پلاستیکی پایه متصل و تک پایه

میز پلاستیکی پایه متصل تحمل وزن بالایی دارد، علاوه بر آن از معایب میزهای دارای ۳ یا ۴ پایه برخوردار نیست. احتمال شکستن یکی از پایه ها و غیر قابل استفاده شدن میزتان در این نوع از میزهای پلاستیکی وجود ندارد.

  1. میز تمام پلاستیک

میز تمام پلاستیک

میز تمام پلاستیک

در طرح و رنگ و اندازه های مختلفی در بازار موجود است و بسیار مستحکم و سبک است. با پرداخت هزینه کمی می توانید میز پلاستیکی و ست صندلی پلاستیکی تهیه کنید و از با دوام بودن آن مطمئن باشید.

  1. میز و صندلی پلاستیکی کودک

میز و صندلی پلاستیکی کودک

میز و صندلی پلاستیکی کودک

با توجه به این که بهتر است برای کودکان میز و صندلی ای تهیه کنیم که سبک باشد، خرید میز پلاستیکی برای کودکان انتخاب مناسبتری است. میز پلاستیکی کودک لبه های تیز ندارد و هنگام بروز حادثه برای کودکان از ایمنی بیشتری برخوردار است.

  1. میز پلاستیکی حصیری

میز پلاستیکی حصیری

میز پلاستیکی حصیری

برای استفاده در تراس یا بالکن، لب ساحل، حیاط خانه و حتی درون ساختمان مناسب است. بسیار سبکتر از میز حصیری است و به همان زیبایی است. میز حصیری پلاستیکی نسبت به میز حصیری از استحکام بیشتری برخوردار است. میز حصیری عمر کوتاهی دارد و نسبت به میز حصیری پلاستیکی سنگین تر است. ضمن اینکه میز حصیری پلاستیکی نسبت به میز حصیری ارزان تر هم است.

  1. میز پلاستیکی پایه هلالی

میز پلاستیکی پایه هلالی

میز پلاستیکی پایه هلالی

این میز نیز مانند دیگر نمونه های میز پلاستیکی از مزایای استحکام بالا، سبکی، مقرون به صرفه بودن و چند منظوره بودن هنگام استفاده برخوردار است.

مراقبت از میز پلاستیکی

رزین پلی کربنات بسیار براق و درخشنده است اما با این حال نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. از مواد پاک کننده یا پاک کننده های ساینده با مواد شیمیایی برای تمیز کردن میز پلاستیکی استفاده نکنید. اگر تمیز کردن عمیق تر لازم باشد، از ترکیب صابون و آب می توان استفاده کرد. از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید. پس از تمیز کردن؛ شستشو با آب گرم و پاک کردن با استفاده از مواد نرم توصیه می شود.

در آب و هوای کثیف و در صورت نشستن گرد و خاک بر میز پلاستیکی، تمیز کردن آن با استفاده از صابون خفیف و آب و با پاک کردن توسط مواد تمیز کننده، میز پلاستیکی خود را پس از استفاده طولانی مدت به دور می اندازند.

مزایای تولید و استفاده از میز پلاستیکی

میز پلاستیکی در مقایسه با میز از جنس فلز یا چوب مقرون به صرفه تر است. میز و صندلی و مبلمان مد روز و راحت ممکن است با هزینه فوق العاده کم با پلاستیک تولید شود. بنابراین؛ پلاستیک مناسب ترین انتخاب زمانی است که بودجه شما کم است.

میز پلاستیکی هزینه نگهداری کمی دارد. میزهای پلاستیکی نیازی به مراقبت معمول مانند میز و مبلمان چوبی ندارند. در مبلمان معمولی تولید شده از چوب ممکن است با توجه به شرایط شدید آب و هوایی ترک ایجاد شود و همچنین ممکن است نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشد، مراقبت هایی مانند درخشان کردن و تمیزکاری و رسیدگی های سالانه.

به نظر می رسد میز پلاستیکی همچنین دکور و شکل اتاق را تغییر می دهد و می توانید آنها را در رنگ های پر جنب و جوش و متنوع پیدا کنید. میز پلاستیکی به راحتی در هر طرح و شکل و فرمی که مطلوب باشد ساخته می شود و حکاکی ها به راحتی روی آن انجام می گیرد تا مجموعه ای از طرح های متنوع به دست بیاید. انواع میز پلاستیکی در طرح های مرسوم، مد روز و جدید در حال حاضر در بازار قابل دسترس است.

تولید و استفاده از میز پلاستیکی به جای میز از جنس چوب؛ راهی برای محافظت از جنگل ها و مراتع و محیط زیست است. به طور معمول این نوع میز (میز پلاستیکی) بسیار سبک وزن است و گوشه های تیز ندارند. بنابراین برای استفاده در مکان هایی که کودکان در آنجا حضور دارند بسیار امن است.

معایب تولید و استفاده از میز پلاستیکی

میز پلاستیکی تمایل به شکستن یا سقوط از ارتفاع دارد. با این مورد توجه قشر زیادی از مردم قرار گرفته است، یعنی با وجود برخی کاستی ها و آسیب های معمول، به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. این به این دلیل است که شما با نصف هزینه ای که برای خرید میز چوبی می کنید، می توانید میز پلاستیکی خریداری کنید و تا دو برابر ماندگاری و استحکام میز چوبی از آن استفاده کنید. میز پلاستیکی قادر به مقاومت در برابر فشار و وزن سنگین نیست. بنابراین هنگام استفاده باید احتیاط کرد.

به طور خاص، زمانی که در مقایسه با مبلمان چوبی، مبلمان پلاستیکی فاقد پیچیدگی و جسارت است. ساخت مبلمان پلاستیکی سازگار با محیط زیست نیست. بنابراین، از خطرات زیست محیطی است.